Mamičky detí s Downovým syndrómom natočili virál video

Obrázok používateľa admin

Päťdesiat britských matiek natočilo karaoke, ktoré dojíma státisíce ľudí. 

Takzvané carpool karaoke je dnes populárne najmä kvôli Jamesovi Cordenovi, ktorý sa týmto formátom preslávil na celom svete. Ide o video, v ktorom moderátor po ceste zvezie nejakú spevácku celebritu, zapnú autorádio a spolu predvedú karaoke nejakého aktuálneho hitu. Britské mamičky štvor- a päťročných detičiek s Downovým syndrómom sa pokúsili o podobné carpool karaoke, len s rozdielom, že na mieste spolujazdca nesedí žiadna hviezda, ale ich dieťa, ktoré prišlo na svet s diagnózou Downov syndróm.

Nejde však o žiaden dokonalý gýčový doják, ale o video plné radosti, smiechu, dobrej nálady. Ukazuje mamy, ktoré svojich potomkov berú ako normálne deti. Tieto matky sa zoznámili na online fóre, akejsi pomocnej skupine pre rodičov detí narodených v rokoch 2013 a 2014 s podobným osudom. Na tomto fóre si vymieňali svoje skúsenosti, starosti i pokroky svojich detí s Downovým syndrómom.

Sme len normálne matky
Mamičky sa dohodli, že sa posadia do auta a na hit Christiny Perri „A Thousand years“ spolu s ukazovačkou urobia video skladačku. Ukazovačka sa volá makaton, ide o formu znakovej reči, ktorá deťom uľahčuje komunikáciu. Jeden z oteckov potom z nahrávok urobil klip.

Rebecca Carlessová, jedna z matiek na videu, vysvetľuje pre BBC posolstvo tohto videa. „Sme len normálne matky, milujeme svoje deti, ony milujú nás a sú také isté ako iné štvorročné deti. Nechceme na nich nič zmeniť.“ Video malo byť zverejnené podľa plánu až na medzinárodný deň Downovho syndrómu 21. marca, ale už dnes to vyvolalo toľko reakcií, že video si už žije svojím vlastným životom.

Aj moderátor James Corden, ktorý moderuje to pravé carpool karaoke zdieľal video mamičiek na svojom twitteri s komentárom – „doteraz najkrajšie carpool karaoke“.

Snahou mamičiek je dnes, aby sa video s názvom 50 mám, 50 detí, jeden extra chromozóm, dostalo k čo najviac ľuďom na svete. Sympatické dielko má už teraz veľký potenciál, dnes má na youtube viac ako milión pozretí.

Zakázaná reklama z Francúzska
Hádam toto video nevyruší verejnosť natoľko ako reklama z Francúzska, ktorú úrady zakázali v roku 2016. Francúzsko vtedy zakázalo vysielať reklamu s deťmi s Downovým syndrómom, lebo by sa mohla vraj dotknúť žien, ktoré išli na potrat.

Vo videu sa niekoľko mladých ľudí s Downovým syndrómom fiktívne prihováralo matke, ktorá čaká postihnuté dievčatko, hovoria jej, ako môže raz vyzerať život dcéry.

Francúzska Štátna rada, najvyššia inštancia správneho súdnictva, vtedy definitívne potvrdila rozhodnutie Rady pre vysielanie, ktorá túto reklamu zablokovala. Dôvodom bolo, že osoba s Downom nemôže rozprávať o svojom živote.

Podľa štátu vyznievala reklama pochybne, nevytvárala spontánnu podporu a môže vyrušovať ženy, ktoré v podobnej situácii išli na potrat. Z tohto dôvodu televízie vo Francúzsku nemohli vysielať video ako reklamný šot. Zákaz však spôsobil, že reklama má dodnes na youtube takmer osem miliónov pozretí. 
 

Zdroj: postoj.sk